A „zöldítés” trendje jó ideje elérte a hiperautók szegmensét is: az olyan kisebb műhelyek, mint a Pininfarina, a Rimac vagy az Aspark mellett patinás gyártók – a teljesség igénye nélkül a Ferrari, a Lotus, a Maserati és a McLaren – is szép lassan leteszik a voksukat a hibrid- vagy a teljesen elektromos hajtás mellett. Ebben a helyzetben szinte üdítőnek hat az olasz Pagani vállalat, amely a minap leleplezett harmadik modelljében is kitartott a hagyományos V12-es erőforrás mellett. De nem a belsőégésű motor az egyetlen különlegesség, amit érdemes kiemelni a vadonatúj kétajtós sportkocsival kapcsolatban.
A szóban forgó autó a fejlesztés fázisában (amely a hírek szerint nem kevesebb mint 6 évig tartott) még C10 kódnéven futott, de most végül „Utopia”-ként mutatták be a világnak. A névválasztást a tradíciók kedvelői annyiban találónak tarthatják, hogy már-már túlságosan is szépnek tűnik, hogy egy ilyen bivalyerős berlinettát benzinmotorral és kézi sebességváltóval szereljenek fel – a legtöbb utópiával ellentétben azonban ez a valóságban is megoldhatónak bizonyult!
Az Utopia egyébként külsőre jól azonosíthatóan továbbviszi két márkaelődje, az 1999-ben debütált Zonda és a 2011 óta gyártott Huayra örökségét – a jellegzetes Pagani-megoldások közül felismerhető rajta például a hátsó rész közepén elhelyezkedő, rakétahajtóműre hajazó négy kipufogócső. Összességében azonban a kocsi hordoz néhány olyan újdonságot, amik miatt még a Huayra-tulajdonosok is úgy érezhetik majd, azonnal le kell csapniuk erre is.
Ott van például az opcióként választható hétsebességes, nyitott kulisszás kézi sebességváltó, ami a Huayra esetén teljesen hiánycikk volt, és egyébként is egyre inkább kuriózum kezd lenni az autós világban. A hajtásért pedig a már említett, a Mercedes-AMG-től származó 6.0 literes, V12-es biturbó motor gondoskodik, amely a friss bejelentés alapján házon belül rekordnak számító 864 lóerőt és 1100 Nm-es csúcsnyomatékot tud.
A vállalatot kereken 30 éve megalapító Horacio Pagani korábban úgy nyilatkozott, az egyik fő indok, ami miatt egyelőre nem indultak el az elektromos autózás felé, az nem más, minthogy a modelljeik egyik védjegye a kategóriájukban kifejezetten alacsonynak számító tömegük, amit nehéz lenne fenntartani a súlyos akkumulátorok beépítése esetén. Nos, ilyen téren most is kiváló munkát végeztek: az Utopia még a Huayra alapváltozatához képest is 70 kg-ot „fogyott”, és mindössze 1280 kilót nyom.
Az ígéretek alapján jövőre az utakra kerülő kocsiból 99-et tervez gyártani a Pagani, a későbbiekben pedig egy nyitott tetejű verzió, valamint egy kimondottan a versenypályákra szánt variáns érkezésére is jó esély van.