Valódi hibridekkel rukkolt elő a Renault

Valódi hibridekkel rukkolt elő a Renault

Ha új év, akkor új szelek az autós világban, gondolhatnánk – pedig dehogy! A 2020-as esztendő első újonnan bejelentett modelljei ugyanis semmi meglepőt nem hoztak, azaz tökéletesen beleillenek az utóbbi időszakban látott trendekbe. A napokban leleplezett két új Renault egyaránt hibrid és képes a tisztán elektromos üzemmódra!

A Renault első valódi hibrid autóiként harangozták be az új Cliót és Capturt, amelyek az újonnan létrehozott E-Tech modellcsalád első „fecskéi”. Azt, hogy a francia cég ezeket már vérbeli 21. századi termékeknek tartja, jól szimbolizálja, hogy a kocsikát online leplezték le, de persze a napokban zajló Brüsszeli Motor Show-n már teljes valójukban is főszerephez jutnak.

Korábban csak az úgynevezett mild, azaz „lágy” hibrid rendszerrel találkozhattunk a Renault-nál: a nagyjából 3 éve piacra dobott Scénic és a Grand Scénic autókba egy 48 voltos megoldás került, ahol a generátor és a klasszikus önindító helyett került a rendszerbe az elektromos motor, amely folyamatos üzemben 6 kW-nyi teljesítményt ad le, és egy szíj segítségével hajtja a motor főtengelyét.

Ezzel szemben a két most bemutatott kocsi már képes tisztán elektromos hajtással haladni. Mindezt azonban meglehetősen eltérő módon érik el. A Clio E-Tech ugyanis „hagyományos” hibrid, míg a Captur E-Tech már plug-in, azaz konnektorról tölthető, vagyis Magyarországon a jelenlegi szabályozás szerint zöld rendszámra jogosult.

A vadiúj Captur rendszere egy 1,6 literes benzinmotorból és két villanymotorból áll, amelyek közül csak az egyik játszik szerepet a hajtásban, a másikra az indítógenerátor szerepét szabták. A pontos teljesítmény adatok még nem ismertek, azonban a Renault szerint városi használat mellett az elektromos hatótávja akár 65 kilométer is lehet, mindezt 135 km/h-s végsebesség mellett. Annyit viszont elárultak, hogy a többféle választható menetmód között ott van a „Sport” beállítás is, amelynél a benzin- és villanymotor együtt képes hajtani, így a tesztek alapján akár 160 lóerős rendszerteljesítmény is kicsikarható.

Ami pedig a Clio E-Tech-et illeti, ott az 1,2 literes benzines erőforráshoz csatlakozik az elektromotor, amelyhez fékezéskor egy 1,2 kWh-s akkumulátorban termel vissza és tárol energiát. A gyártó szerint így a városi közlekedés 80%-ában lehetővé válik a tisztán elektromos üzem, amivel egy csapásra csökkenthető a fogyasztás és a károsanyag-kibocsátás is. A rendszerteljesítmény terén az új Cliónál 140 lóerőről hallani.

A pontos részletekre sem kell már sokat várni, de addig is a Renault már most elárulta, hogy a hibrid modellcsalád soron következő tagja a Megane E-Tech lesz, amely a tervek szerint a Captur-höz hasonló plug-in változatban érkezik majd.