Végre itt van az Aston Martin Valkyrie!

Végre itt van az Aston Martin Valkyrie!

Azt már megszokhattuk, hogy ha egy márka bejelenti egy új hiperautó fejlesztését, abból még nem lesz egy-kettőre sorozatgyártásra kész változat. Az Aston Martin Valkyrie esetében azonban az átlagosnál is jóval hosszabbnak tűnt a várakozási idő. A kétajtós, hibrid luxussportkocsi terveit 2016-ban mutatták meg először, és annak is már lassan két és fél éve, hogy egy prototípussal futottak néhány kört a Silverstone-i versenypályán. A nagy visszaszámlálás azonban most véget ért!

A késlekedésen persze nem is nagyon lehet csodálkozni, az Aston Martint ugyanis eleve nem a legszebb napjai idején érte az autóipart alaposan visszavető koronavírus-válság, így a közelmúltban a Valkyrie tökéletesítése helyett leginkább a túlélés volt fókuszban a patinás brit cégnél. A minap aztán mégis megérkezett a hír: az első szerencsés (és dúsgazdag) tulajdonos már átveheti saját példányát, a következő hetekben pedig beindul a kiszállítás.

A sajtóértesülések szerint a mintegy 1 milliárd forintnak megfelelő angol fontot kóstáló Valkyrie-t úgy hirdetik, mint az „első vérbeli F1-autó, amelyet közúton is lehet használni”. Mi tagadás, ennek van is alapja, a kocsit ugyanis a Red Bull Advanced Technologies közreműködésével fejlesztették, és olyan, a Forma–1 rajongók számára jól csengő nevű szakemberek keze nyomát viseli magán, mint Adrian Newey vagy Christian Horner.

A 6.5 literes, V12-es, önmagában is 1000 lóerős Cosworth-motorral felszerelt autó a KERS-rendszerrel kiegészítve 1155 lóerős teljesítményre és 900 Nm-es csúcsnyomatékra képes. Mivel az autó mindössze 1100 kg-ot nyom, valamivel 1 fölött van a lóerő/kiló mutatója, ami még a csúcssportkocsik mezőnyében is figyelemre méltó. A skandináv mitológiában szereplő valkűrökről elnevezett kocsi a tesztek alapján 10 másodperc alatt gyorsul 320 km/h-ra, ami többek közt az innovatív aerodinamikai megoldásoknak köszönhető.

A kupéváltozatból 150 darab készül (ezek mindegyike előre elkelt), de az Aston Martin közlése szerint gyártanak 85 nyitott tetős Valkyrie-t, sőt, lesz egy versenypályára szánt AMR Pro verzió is, amelynek végsebessége a tervek szerint 400 km/h felett lesz. Érdemes még megemlíteni, hogy a brit vállalat igyekszik fellépni azok ellen, akik a gyors haszonszerzés érdekében megveszik, majd azonnal továbbadják az erősen limitált darabszámú kocsit. A cég bejelentése szerint, aki így tesz, az a jövőben nem vásárolhat a különleges kiadású Aston Martinokból. A módszer nem ismeretlen ebben a szegmensben, ezt alkalmazták korábban a Mercedes-AMG One sportkocsinál is – vagyis annál az autónál, amely az immár az utakra is megérkező Valkyrie egyik fő riválisa.