Azt már megszokhattuk, hogy ha egy márka bejelenti egy új hiperautó fejlesztését, abból még nem lesz egy-kettőre sorozatgyártásra kész változat. Az Aston Martin Valkyrie esetében azonban az átlagosnál is jóval hosszabbnak tűnt a várakozási idő. A kétajtós, hibrid luxussportkocsi terveit 2016-ban mutatták meg először, és annak is már lassan két és fél éve, hogy egy prototípussal futottak néhány kört a Silverstone-i versenypályán. A nagy visszaszámlálás azonban most véget ért!
A késlekedésen persze nem is nagyon lehet csodálkozni, az Aston Martint ugyanis eleve nem a legszebb napjai idején érte az autóipart alaposan visszavető koronavírus-válság, így a közelmúltban a Valkyrie tökéletesítése helyett leginkább a túlélés volt fókuszban a patinás brit cégnél. A minap aztán mégis megérkezett a hír: az első szerencsés (és dúsgazdag) tulajdonos már átveheti saját példányát, a következő hetekben pedig beindul a kiszállítás.
A sajtóértesülések szerint a mintegy 1 milliárd forintnak megfelelő angol fontot kóstáló Valkyrie-t úgy hirdetik, mint az „első vérbeli F1-autó, amelyet közúton is lehet használni”. Mi tagadás, ennek van is alapja, a kocsit ugyanis a Red Bull Advanced Technologies közreműködésével fejlesztették, és olyan, a Forma–1 rajongók számára jól csengő nevű szakemberek keze nyomát viseli magán, mint Adrian Newey vagy Christian Horner.
A 6.5 literes, V12-es, önmagában is 1000 lóerős Cosworth-motorral felszerelt autó a KERS-rendszerrel kiegészítve 1155 lóerős teljesítményre és 900 Nm-es csúcsnyomatékra képes. Mivel az autó mindössze 1100 kg-ot nyom, valamivel 1 fölött van a lóerő/kiló mutatója, ami még a csúcssportkocsik mezőnyében is figyelemre méltó. A skandináv mitológiában szereplő valkűrökről elnevezett kocsi a tesztek alapján 10 másodperc alatt gyorsul 320 km/h-ra, ami többek közt az innovatív aerodinamikai megoldásoknak köszönhető.
A kupéváltozatból 150 darab készül (ezek mindegyike előre elkelt), de az Aston Martin közlése szerint gyártanak 85 nyitott tetős Valkyrie-t, sőt, lesz egy versenypályára szánt AMR Pro verzió is, amelynek végsebessége a tervek szerint 400 km/h felett lesz. Érdemes még megemlíteni, hogy a brit vállalat igyekszik fellépni azok ellen, akik a gyors haszonszerzés érdekében megveszik, majd azonnal továbbadják az erősen limitált darabszámú kocsit. A cég bejelentése szerint, aki így tesz, az a jövőben nem vásárolhat a különleges kiadású Aston Martinokból. A módszer nem ismeretlen ebben a szegmensben, ezt alkalmazták korábban a Mercedes-AMG One sportkocsinál is – vagyis annál az autónál, amely az immár az utakra is megérkező Valkyrie egyik fő riválisa.