Nagyjából fél éve ismerte meg a világ a Renault Australt, az egyre népszerűbb crossover-SUV szegmens egyik legújabb képviselőjét. A házon belül a Kadjar utódjának szánt ötajtós kocsinak a tervek szerint az ősz folyamán már az utakon kell lennie, így legfőbb ideje volt, hogy a francia cég eláruljon néhány újabb részletet, közte a leendő árakat. Dízelmotor nincs, de sok más érdekesség azért akad a márka új stílusjegyeivel felruházott szabadidő-autóval kapcsolatban!
Nyugodtan mondhatjuk, hogy a Renault Austral (jelentése latinul: „déli”) egy minden szempontból „hibrid” jármű. Egyrészt méreteit és sokoldalúságát nézve akár egyfajta átmenetet is jelenthet a különböző kategóriák közt, így – a gyártó reményei szerint – egyszerre lesz képes a már említett Kadjar, a Talisman és a hétüléses verziójában akár az Espace örökébe lépni. Legközelebbi rokona mindenesetre a Nissan Qashqai legújabb generációja, amellyel azonos platformon osztozik (csakúgy, mint pl. a Mitsubishi Outlanderrel), míg a leendő közvetlen vetélytársak táborában egyebek mellett a Volkswagen Tiguant, a Hyundai Tucsont vagy épp a Honda HR-V-t találjuk.
A fenti „hibrid” megnevezés az eddigieken túl nem meglepő módon a hajtáslánc terén is értelmet nyer. A Renault Austral jelen állás szerint háromféle változatban lesz elérhető, melyekben egytől egyig egy benzinmotor és egy elektromos rendszer kombinációja dolgozik. Az első opció egy 1.2 literes, háromhengeresre épülő lágy hibrid technológia, amelyhez 130 lóerő és a tesztek alapján mindössze 5,3 liter/100 km-es fogyasztás társul. Akad egy 1.3 literes (a Mercedesszel közösen kifejlesztett), négyhengeres erőforrás is, mely ugyancsak lágy hibrid „rásegítéssel” 140 vagy 160 lóerős teljesítményre képes.
A „tápláléklánc” csúcsán pedig az E-Tech Hybrid néven futó modell áll, melyben az 1.2 literes motor egy jóval erősebb elektromos rendszerrel működik együtt, így akár 200 is lehet a maximális lóerők száma. A 4,51 méter hosszú, 1,825 méter széles és 1,62 méter magas, nagyjából másfél tonnás kocsi már a brand tavaly bemutatott logóját viseli majd magán, és ugyancsak megkapja a francia gyártó egyik legújabb védjegyének számító, C alakú LED-lámpákat.
A Renault a napokban közölte az újdonság németországi árait, amelyből már a hazai kilátásokra is következtethetünk. Ezek szerint a legolcsóbb Austral a 140 lóerős lágyhibrid variáns lesz, amelyért alapfelszereltség mellett 29900 eurót, azaz átszámítva kb. 12,2 millió forintot kérnek. A másik végletet a 200 lóerős modell Iconic Espirit Alpine nevű kiadása jelenti, amely már 44400 eurót, vagyis valamivel több mint 18 millió forintot kóstál. A minden változatában elsőkerék-meghajtású szabadidő-autó gyártása már javában tart a Renault spanyolországi üzemében, így tarthatónak tűnik a vállalat korábbi ígérete a szállítások idén őszi megkezdéséről.