A 2023-as esztendő történelmi jelentőségű a Maserati számára, hiszen – ha minden a tervek szerint halad – idén érkezik az utakra a vállalat első tisztán elektromos modellje, a Granturismo Folgore. Az olasz luxusgyártónál pedig ez csak a kezdet, hiszen a korábbi bejelentésük alapján az évtized végére kizárólag villanyautókat kínálnak majd, ennek jegyében pedig már a következő években előrukkolnak 6 új elektromos kocsival. Ezek egyike lesz a Levante Folgore, amelyről a napokban új információk jelentek meg a nemzetközi sajtóban.
A 2016-ban debütált Levante annak idején amolyan „szentségtörőnek” számított, hiszen a sportkocsijairól híres cég ezzel kezdte meg a nyitást a mostanság kifejezetten jövedelmező SUV-szegmens felé, amit a márka rajongóinak egy része nehezen emésztett meg. A típus nagyjából 2 éve kapott egy kisebb frissítést, amelynek részeként többek közt elkészült egy mild hibrid verzió is. A közelgő generációváltással pedig még tovább mennek az elektromosításban, olyannyira, hogy külföldi lapértesülések szerint nagy esély van arra, hogy a jövőben kizárólag villanymotorok kapnak majd helyet a szabadidő-autóban.
A csúcsváltozatban rögtön 3 darab, melyek együttesen mintegy 750 lóerős teljesítményre és 1350 Nm-es nyomatékra lehetnek képesek. Ezek az adatok jókora előrelépést jelentenek a jelenlegi paletta legerősebb variánsához képest: a 3.8 literes, ikerturbós V8-assal felszerelt Maserati Levante Trofeo (képünkön) 580 lóerőt és 730 Nm-t tud. A Folgore kínálatában ezenkívül várhatóan egy kevésbé izmos, kétmotoros kivitel is szerepel majd, ugyancsak összkerékhajtással.
A kocsi fejlesztése során a mérnökök nagyban támaszkodnak a Stellantis konszern brandjei számára elérhető, közös alapokra. A hírek szerint a Levante Folgore az eredetileg az Alfa Romeo által megalkotott Giorgio platform egy átalakított, elektromos autókra szabott platformjára épül majd. Szakértők biztosra veszik, hogy a kocsiban több mint 100 kWh-s akkumulátorcsomag kap helyet, ami mintegy 500 kilométeres hatótávot tehet majd lehetővé.
A Levante Folgore érkezésével a villany-Maseratira vágyók már a típusok széles választékából szemezgethetnek, hiszen a Grecale, a GranTurismo, a GranCabrio, az MC20 és a Quattroporte esetén már eddig is biztosra vehető volt az elektromos verzió küszöbön álló forgalmazása. Az ötajtós SUV villanyváltozatának indulóára óvatos becslések szerint is legalább 100 ezer euró (átszámítva mintegy 40 millió forintba) lesz majd, így olyan vetélytársakkal kerülhet egy ligába, mint az Audi Q8 e-tron, a BMW iX vagy épp a Mercedes EQS SUV.