Volt még tartalék az „alap” Aston Martin DBX-ben

Volt még tartalék az „alap” Aston Martin DBX-ben

Sokan pályáznak mostanság „a világ legerősebb luxus szabadidő-autójának” címére, a versenybe pedig ezennel az Aston Martin is benevezett: a napokban elkészült a legelső példány a DBX 707-ből, amely a márka első SUV-jának (még inkább) teljesítményre kihegyezett változata. A típus nevéből a lóerők száma már kiderül, de természetesen ezen kívül is bőven akadnak említésre méltó részletek a tervek szerint már idén nyáron az utakra kerülő, igencsak izmos divatterepjáróval kapcsolatban.

Kezdjük az alapokkal, azaz a tavaly debütált Aston Martin DBX-szel, amely nem elég, hogy a patinás brit gyártó első szabadidő-autója, de az első olyan modellje is, amit a közelmúltban átadott walesi üzemükben készítenek. A DBX a Mercedes AMG-től érkező, 4.0 literes, ikerturbós V8-as erőforrást kapta, amely 550 lóerőre és 700 Nm-es csúcsnyomatékra képes. A kilencsebességes automata váltóval felszerelt kocsi 4,5 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/h-ra, végsebessége pedig hivatalos 292 km/h.

Nyugodtan mondhatjuk, figyelemre méltó számok ezek – az Aston Martinnál viszont úgy gondolták, még ezt is lehet (és érdemes is) fokozni! A frissen bemutatott DBX 707-ben a fentebb említett, M177 kódjelű motor új turbófeltöltőket kapott és átesett még néhány módosításon, így a tesztek alapján sikerült belőle kisajtolni 707 lóerőt és 900 Nm-t. Mindez értelemszerűen a kocsi dinamikájára is kedvező hatással volt: a DBX 707-nek már 3,3 másodperc is elegendő a „százas sprinthez”, maximális tempója pedig 310 km/h környékén van.

És ha már a bevezetőben szóba hoztuk a „világ legerősebb SUV-ja képzeletbeli versenyt”, érdemes megemlíteni, hogy az Aston Martin most jó pár riválisára alaposan rálicitált: a teljesség igénye nélkül a Maserati Levante Trofeo 590, a Rolls-Royce Cullinan 600, a Bentley Bentayga Speed 626, a Porsche Cayenne Turbo GT 631, a Lamborghini Urus pedig 641 lóerős ebben a mezőnyben. Hozzá kell azonban tenni, hogy a Ferrarinál már beígérték a várhatóan mintegy 800 lóerős Purosangue SUV érkezését – igaz, arra a kocsira a hírek szerint még egy évet várni kell, az Aston Martin DBX 707-et ellenben már júniustól elkezdhetik átvenni a megrendelők a világ 50 országában.

Az alapesetben 22, opcionálisan 23 colos kerekeken gördülő autónak nem meglepő módon az ára sem lesz hétköznapi. Az elődjéhez képest egy hátsó légterelővel és két plusz kipufogócsővel is kiegészülő DBX 707-ért sajtóértesülések szerint 230 ezer eurós összeget, vagyis forintban kifejezve csaknem 89 milliót kérhetnek el.