Zöld kocsi a hegyről

Zöld kocsi a hegyről

A japán Nürburgringként emlegetik azt az impozáns utat, amely a Tokiótól alig 100 kilométerre fekvő Hakone-hegy lábánál kanyarog. A legendás Nordschleiféhez hasonlóan vezetéstechnikai szempontból roppant élvezetesnek mondott 13,8 kilométeres szakasz a Toyotánál is nagy kedvence lehet valakinek, a patinás gyártó ugyanis erről nevezte el most bemutatott modelljét.

A Hakone Shindó hivatalosan egy kétsávos, fizetős útszakasz, amelynek használatáért „körönként” meglepően keveset, mindössze 250 yent (átszámítva 650 forintot) kell fizetni. A kiváló minőségű aszfalttal ellátott pályát gyönyörű díszletek és jelentős szintkülönbségek jellemzik, így nem csoda, hogy amatőrtől a profi versenyzőkig sokan rajonganak érte.

Az éles – és trükkös – kanyarok miatt viszont ez nem az a hely, ahol a nagyteljesítményű kocsik csúcssebességét tesztelik. Itt sokkal inkább technikás pilótákra és gépekre van szükség. A Toyota szerint ez utóbbi is közrejátszott abban, hogy a GT-család legújabb tagjánál a Hakone névre esett a választás, a modell ugyanis a maga 2.0 literes, négyhengeres, 200 lóerős motorjával – mint írják – éppen az ilyen terepen érzi magát a legjobban.

A várhatóan kézi- és automataváltós kivitelben is rendelhető járgány elődeihez képest LED-es fényszórókat, krómozott dupla kipufogóvégeket, aerodinamikai kiegészítőket és padlólemez burkolatot is kapott. Az utastérnek eközben barna-fekete kéttónusú kárpitozás, fűtött ülések és hímzett logó igyekszik exkluzivitást kölcsönözni.

De nem csak ezek miatt különleges a Toyota GT86 Hakone, hanem azért is, mert kizárólag az úgynevezett „brit versenyzöld” (British racing green) színben készül. A leginkább talán az „erdőzöldre” hasonlító árnyalatot még az 1900-as évek elején használták először versenyautók fényezésénél, méghozzá – a zöldre gondolva nem meglepő módon – Írországban, amely akkoriban még a Brit Birodalom része volt, ami megmagyarázza, miért ez lett a neve. Az autósportban azóta is rengeteg brit kötődésű márka használta, elég talán csak a Forma–1-ben 2000 és 2004 között jelen lévő Jaguar istállót említeni. A Toyota mostani színválasztása sokak szerint azt bizonyítja, hogy a Hakonét elsősorban nyugati piacokra szánják.