A Cupra most már több mint 5 éve önállósodott a SEAT-tól, de a márka két legnépszerűbb típusát, a tavalyi évben 120, illetve 52 ezer példányban eladott Formentort és Leont még mindig gyakran éri az a „vád”, hogy megjelenésükben inkább egy „sportos SEAT”-nak számítanak, semmint független modellnek. Úgy tűnik, ebből lett most elege a fiatal spanyol brandnak, a két említett kocsi napokban bejelentett frissítésével ugyanis egyértelműen a saját, jellegzetes formavilág kialakítása felé léptek. Az Auto Check Center szervizhálózat aktuális írásában a fenti hír részletei mellett a Cuprával kapcsolatos, egyéb újdonságok is szóba kerülnek.

Viszonylag régen hallottunk már a Lotus Evija felől, a már-már „kínos csendet” pedig a jelek szerint a patinás brit gyártó vezetősége is érzékelte, és gyorsan gondoskodtak is arról, hogy ismét legyen egy kis hírverés tisztán elektromos hiperautójuk körül. A több mint 2000 lóerős járművet ellátták egy méretes hátsó szárnnyal, további finomításokat végeztek az aerodinamika terén, majd repesztettek vele egy pokolian gyors kört a legendás Nürburgring-Nordschleife versenypályán. Az Auto Check Center szervizhálózat mostani bejegyzésében a minap közzétett rekord kapcsán az átszámítva több mint 800 millió forintos „villanyszörnyről” ejtünk néhány szót.

Folyton azt olvasni, hogy Magyarországon a magánszemélyek autóvásárlásai mindössze a 30%-át adják a piacnak, a többi kocsit mind cégek veszik, ami nyilván statisztikailag igaz, de van néhány mögöttes információ, ami részben árnyalja, részben súlyosbítja a képet. Ezt a témát igyekszünk körüljárni az Auto Check Center friss írásában.

Sejthető volt, hogy nagy port kavar majd, amikor az Alfa Romeo, sokadikként beállva a sorba, előrukkol története legelső tisztán elektromos kocsijával – az igazi vihart azonban ezúttal nem is a sokak szemében szentségtörésnek számító villanymotorok okozták. Alig néhány nappal a hivatalos premier után ugyanis az olasz cég kénytelen volt átkeresztelni kompakt szabadidő-autóját, miután az eredeti elnevezés (Milano) a külföldi gyártással kombinálva politikai vitákat szított az országban. A nem mindennapi történet remek apropót szolgáltat arra, hogy az Auto Check Center szervizhálózat legfrissebb bejegyzésében bemutassuk az immár Junior névre hallgató elektromos crossovert.

A világ 2022 legelején, a Las Vegas-i Consumer Electronics Show-n hallott először a Mercedes-Benz Vision EQXX tanulmányautóról. A rendkívül áramvonalas, tisztán elektromos szedánnal nem kisebb célt tűzött ki maga elé a stuttgarti vállalat, mint valós körülmények között 10 kWh/100 km alatti fogyasztást produkálni. A négyajtós kocsi ezt már a debütáló évében teljesítette, a közelmúltban pedig még magasabbra tette a lécet. Az Auto Check Center szervizhálózat aktuális bejegyzésében a friss kísérlet mellett a koncepció jövőjéről is szót ejtünk.

Azok után, hogy az Audi vezetői a közelmúltban elárulták, várhatóan 2027-ben érkezik az A3-as tisztán elektromos utódja, már sejthető volt, hogy a népszerű középkategóriás autó jelenleg az utakon lévő, belsőégésű motorral felszerelt változatai már nem fognak teljes mértékben megújulni. Egy jelentősebbnek mondható frissítéssel azért most előrukkolt az ingolstadti gyártó, és a közeljövőre tervezett újdonságokról is megosztottak néhány részletet. Ezekről lesz szó az Auto Check Center szervizhálózat mostani cikkében.

A történelem során számos példát láttunk arra, hogy egy nagy, közös ellenség réme még olyanokat is egy oldalra terelt, akik korábban egymás ádáz riválisai voltak. Valami hasonló játszódhat le hamarosan az autóiparban is, nemzetközi médiaértesülések szerint ugyanis a 3 legnagyobb európai autógyártó (a Volkswagen, a Stellantis és a Renault Csoport) mérlegeli egy konszern létrehozását, hogy az így optimalizált költségek révén felvehessék a versenyt a Teslával, illetve a szélsebesen nyomuló kínai cégekkel. Az Auto Check Center szervizhálózat mostani cikkében a nagy horderejű változásokat előrevetítő kezdeményezésről lesz szó.

A legkülönbözőbb extrák fokozatosan „leszivárognak” a prémiumszegmensből a hétköznapi autókba, miközben utóbbiak ára és minősége ‒ nem minden összefüggés nélkül ‒ egy inkább közelít a prémiumszintekhez, vagy inkább a kettő között elmosódik a határ. Csak néhány példa: LED-mátrix fényszóró, Head-up display, mobilról irányítható autófunkciók, nagy méretű, színes fedélzeti kijelző, önvezetés, sávtartó, vészfékasszisztens, kétzónás klíma, navigáció. Mindezen extrák szép sorban megjelentek az autókban, egyre drágábbá és egyre bonyolultabbá téve lényegében minden új jármű szerkezetét.

Az utóbbi években egymást érik az olyan hírek, amelyek arról szólnak, hogy egy belsőégésű erőforrásokkal felszerelt autónak elkészül az elektromos (vagy legalábbis hibrid) verziója. Ebből a szempontból már-már kuriózumként hat, ha egy kocsi ellentétes utat jár be, márpedig az aktuális Mini Cooperekkel most valami ilyesmi történt. A legendás jármű legfrissebb korosztálya a közelmúltban kizárólag villanymotorokkal debütált, ám a minap hivatalosan bejelentették, hogy érkeznek a hagyományos variánsok is. Ezekre is kitérünk az Auto Check Center szervizhálózat mostani írásában.