Hagyományosan november végén nevezik meg, melyik modelleknek van esélyük elnyerni az Európai Év Autója címet, és ez idén sem volt másként. A néhány napja közzétett, 28 résztvevős lista jó pár érdekességet tartogatott, és még a most nyilvánosságra hozott, 7-re szűkített névsorban is akadnak olyan kocsik, melyek szereplése bizonyára sokakat meglep. A tendenciákat persze borítékolni lehetett: hódítanak a villanymotorok, a SUV-ok és a kínaiak. A pontos részletekről szól az Auto Check Center szervizhálózat legújabb bejegyzése.

Az autó lelke a motor, szokták mondani, de akkor a motor lelke bizony az akkumulátor, ami nélkül nincs az a hipersportautó, amit életre lehetne „lehelni”, ideértve vicces módon a villanyautókat is. Az Auto Check Center szervizhálózat aktuális cikkében következzen egy kis akkumulátoros okoskodás az igazi tél előtt.

Alighanem a Zeekr is azok közé a feltörekvő kínai autómárkák közé tartozik, amelyekről rövidesen Európában is gyakrabban fogunk hallani. A többek közt a Volvo tulajdonosaként számontartott Geely konszern alá tartozó, elektromos brand ezidáig 3 járművet mutatott be, a negyedik modelljük hivatalos premierjére pedig az e hét végén kezdődő Guangzhou Auto Show-n kerül sor. A 007-es nevet viselő szedánnal kapcsolatban már most ismert néhány részlet – vagyis fogalmazhatnánk úgy is, hogy „névrokonával”, James Bond ügynökkel ellentétben nem annyira „titkos” –, amiket az Auto Check Center szervizhálózat új bejegyzésében össze is gyűjtöttünk.

Tovább folytatódik a tisztán elektromos csúcssportkocsik gyártói között dúló „számháború”! A legújabb nevező a Mercedes-AMG, amely a szokásoktól eltérően ezúttal önállóan alkot meg egy járművet, amely nemcsak a stuttgarti márka valaha készült legerősebb utcai autója lesz, de a neves riválisoknak – a Teslától a Lucidon át a Porschéig – is alaposan feladhatja a leckét. A napokban a villanymotorokat fejlesztő YASA cég illetékese árult el néhány részletet a nemzetközi sajtónak a lélegzetelállítónak ígérkező kupéról – amelyet most ennek apropóján górcső alá veszünk az Auto Check Center szervizhálózat aktuális cikkében.

Hétköznap reggel 8:15: egybefüggő kocsisor cammog az M1-M7 közös szakaszán Őrmező (boomereknek: Osztyapenkó) felé a szürke ég alatt. Az Audi rutinból lép ki a besorolást segítő sávra az Egér úti felhajtó tövében (az a sáv itt ugye az Egér útról érkezők életét hivatott könnyíteni), majd 250 fogcsikorgató métert követően újra kiteszi balra az indexet, és már tolja is be egy ijedős, álmos vagy csak óvatos hölgy Toyotája elé, tegyük hozzá, hogy nem szegve meg közben a KRESZ betűjét. A mutatványt „ha neki lehet” alapon egy kék Peugeot is előadja közvetlenül az Audi után (innen is üdvözöljük), szintén az elejére pofátlankodva.

Egybehangzó médiaértesülések szerint a Volkswagen felhagy jelenlegi palettájának legkisebb tagja, az up! nevű városi autó gyártásával. A döntés az iparág trendjeit látva nem meglepő, hiszen a márkák mostanság sorra „menekülnek ki” a számukra a legkisebb profittal kecsegtető A-szegmensből. A VW-kínálat „alján” így immár a Polót találjuk, igaz, a hírek alapján ennek a napjai is meg vannak számlálva. Az Auto Check Center mostani írásából kiderül az is, milyen modellek lesznek az utódok – bár ez aligha lep meg sokakat.

A Citroën prémiumkategóriás modellekért felelős részlegéből nagyjából egy évtizede különálló márkává avanzsáló DS eddig sem volt különösebben lemaradva a járműipart egyre inkább átszövő elektromosítás terén: 2019 óta minden típusuk elérhető valamilyen mértékben villanyosított verzióban is. A 15 másik márkával egyetemben a Stellantis konszern által irányított brand most még magasabb sebességre kapcsol ilyen téren, egy friss bejelentés szerint ugyanis 2024-től kezdődően már minden új DS-autó 100%-ban elektromos lesz. Ezzel párhuzamosan pedig a Lancia történetében is új fejezet nyílik – amiért szintén nem biztos, hogy mindenki rajongani fog. A részleteket az Auto Check Center szervizhálózat friss bejegyzésében igyekeztünk kibogozni.

A japán autógyártók számára az e hónapban kezdődő tokiói Mobility Show számít az év egyik legfontosabb eseményének, ennek megfelelően mindegyikük nagy bejelentésekkel készül – melyek közül néhány az európai piacok számára is releváns lehet. A Suzuki például a hírek szerint a közelgő rendezvényen mutatja be a népszerű Swift legújabb generációját, és ugyanott debütálhat hivatalosan a márka első teljesen elektromos modellje is. A már nyilvánosságra hozott részleteket igyekeztünk összegyűjteni az Auto Check Center szervizhálózat aktuális írásában.

Kicsit késésben van az Aston Martin már 2019-ben belengetett szupersportautója, a Valhalla, de a patinás brit gyártó a minap hivatalos oldalán jelezte: a már gyártásban lévő Valkyrie „kistestvérének” szánt hibrid jármű fejlesztése már a célegyenesbe fordult. A friss közleményből „mellesleg” kiderült az is, hogy a márka legelső sorozatgyártású középmotoros kocsija az előzetes tervekhez képest jócskán erősebb lesz, ezzel átugorja a címben említett bűvös határt. Az Auto Check Center szervizhálózat új bejegyzésében a vállalat szerint a mindennapok során is jól használható kétülésessel foglalkozunk.